fredag den 20. april 2012

Små foldede gaveæsker- med vejledning


Når først skabelonen på disse små gaveæsker er på plads,
tager de ingen tid at folde.


Kan bruges til pynt eller små gaveæsker, fx til konfirmation, værtindegaver
eller små gaver til gæsterne på bordet.


Det sjove er, at vælge papir og pynte låget.


Allerførst skal der tegnes nogle skabeloner-
det er lidt noget geometri, men jeg håber, min vejledning kan bruges-
ellers kan du altid skrive til mig på
så skal jeg nok sende en indscannng af min tegninger:-)



Og hermed en meget detaljeret vejledning
Start med at tegne skabelonerne op på det valgte papir


Jeg starter med at folde bunden.


Når alle fire sider er foldet, foldes trekanterne ind
ved at golde de to sider mod hinanden og sætte sin finger midt i trekanten, så den kan foldes indad


Når det hele er foldet skulle bunden gerne se sådan ud


Lim trekanterne fast, placer dem som på billedet.
Så er bunden klar


Til låget starter man med at folde de lange sider som på billedet


Dernæstden tredje side og til sidst kanten med det lange stykke


Lim siderne fast


Inden den tredje side limes fast, foldes trekanterne ind på samme måde som på bunden


Sørg for at trekanterne er under siden, når den limes fast


Til sidst limes den lange side fast.
Sørg også her for at trekanterne er foldet ind under siderne, inden de limes fast


Den sidste bund, dækker alle kanterne, så man nu har et fint låg


Inden æsken er helt færdig, pyntes låget.
Jeg har valgt at gøre det rimelig enkelt
med mine yndlingspailletter fra Grønlykke og perler fra Søstrene Grene


Og så er æsken færdig


Jeg har nu et lille lager, som jeg fx vil bruge, når min datter skal til fødselsdag ved sine venner.


8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - Det var da sådan nogle fine æsker jeg skulle have brugt idag - Jeg måtte nøjes med en kedelig hvid æske:-) Og ja jeg ved godt jeg kunne have pyntet den, men det kan jeg ikke nå:-) Ih du har så mange gode ideer Heidi:-)

    SvarSlet
  2. De er super fine og sikken noget fint papir du har brugt :)

    SvarSlet
  3. De er da super fine, og det er bare noget andet at få en ting i en æske !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    Gad godt , det var nogen min hånd kunne være med til........

    SvarSlet
  4. Skønne kasser, og tak for vejledning. Du har lige scoret dig en ny læser af din dejlige blog.

    SvarSlet
  5. hvor stor er æsken når den er foldet? :)

    SvarSlet
  6. Hej
    Super skønne æsker.
    Kan du lokkes til at sende skabelonen til mig på annette@ferslev.com?

    SvarSlet
  7. ka jeg os få dig til a sende skabalonerne til mallepop@gmail.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...