torsdag den 22. marts 2012

Blogudfordring

 Dorthe søsatte for et par uger siden en udfordring om at tænke ud af boksen.
Sådan en udfordring kunne jeg ikke stå for, og det kriblede i maven på mig, da jeg modtog kuverten med 5 ting, som jeg inden for 10 dage skulle skabe til noget nyt.

De fem kreative ting fra Dorthe
Jeg har været mange tanker igennem: skulle giraffen males og dannes til noget helt andet?
Men hvad Dorthe ikke ved, så er giraffen mit yndlingsdyr,
og jeg nænnede simpelthen ikke at ændre på ham.

Istedet blev jeg ved at se forskellige universer, han kunne befinde sig i.
Jeg kom til at tænke på kik-kasser, som jeg elskede som barn,
og derfor har jeg nu sat giraffen ind i en lille kasse i et zoo-univers.


Giraffen er sat i en indhegning- indhegningen og græsset i baggrunden har jeg klippet ud fra et gækkebrev, vi har fået med posten.


Skumblomsterne har jeg brugt til at lave fantasi træer af:
skumblomsterne er limet på en piberenser drejet som en spiral.


Chiffonblomsterne har jeg limet på, som de er.
Den lille bjælde har jeg sat i midten på en blomst (dén i baggrunden), som jeg har klippet af en konfektform.


De små stjerne perler har jeg sat på tynd sølv ståltråd, så de fungerer
nu som blomster.

Har DU lyst at prøve denne udfordring, skriver du en kommentar til mig her på indlægget-
de første to der skriver, sender jeg 5 ting til.
Send jeres adresse på mail til mig: migogmaya@hotmail.dk
Læs evt om reglerne her


10 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin, og rigtig god ide. Har dog slet ikke overskud og ider til den slags lige nu.

    SvarSlet
  2. Hej jeg har selv været med i denne leg, og kan helt klart anbefale den, det er super sjov. super ide med din kik kasse. den er da bare så fin. ha en dejlig solskinds dag.

    SvarSlet
  3. Meget opfindsomt :) En rigtig fin kikkasse. God weekend :-)

    SvarSlet
  4. En rigtig god ide at bruge dine 5 ting til

    Stine:)

    SvarSlet
  5. Jeg viste lige din lille zoo til Gry i går eftermiddag - "Det skal vi lave i morgen, ikke også mor?"

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Hi- jeg ville også have elsket det som barn. Og man kan jo bygge et helt univers med masser af forskelluge rum.

      Slet
    2. Det er jo det - Jeg havde egentlig også regnet med at vi skulle prøve at lave en kasse af en art idag, men oldefar er kommet på sygehuset, så det bliver til et lille besøg der i stedet for. Det er ikke altid tingene går som man regner med:-)

      Slet
  6. Altså nu er det jo en masse der har skrevet, men ikke rigtig "meldt sig til" udfordringen... Så hvis det betyder at der er plads til en til, vil jeg meget gerne være med...

    SvarSlet
    Svar
    1. Super, Kristina. Send din adresse til mig på mail migogmaya@hotmail.dk. Knus Heidi

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...