onsdag den 30. oktober 2013

Hæklede nøgleringe huse


Idag har jeg modtaget en hel masse nye småtterier til butikken,
fx nøgleringe man kan brude til disse små hæklede huse.
Inspireret af husene i bolig-moden i øjeblikket,
fik jeg lavet mig at par små huse til min husnøgle-
og selvfølgelig fik kobberfarven også en rolle.

Husene har jeg hæklet på denne måde:
(hækles nedefra)
Begynd med 11 lm, start i 2. lm fra nålen
1. rk: 10 fm, vend med 1 lm (10)
Gentag række 1 til der er lavet ialt 10 rækker.
Skift farve til tagets farve
11. rk: 1 fm i hver maske, vend med 1 lm (10)
12. rk: 1 fm indtg, 6 fm, 1 fm indtg, vend med 1 lm (8)
13. rk: 1 fm i hver maske, vend med 1 lm (8)
14. rk: 1 fm indtg, 4 fm, 1 fm indtg, vend med 1 lm (6)
15. rk: 1 fm i hver maske, vend med 1 lm (6)
16. rk: 1 fm indtg, 2 fm, 1 fm indtg, vend med 1 lm (4)
17. rk: 1 fm indtg x 2, vend med 1 lm (2)
18. rk: 1 fm indtg, slut med 1 km i samme maske (1)
Bryd garnet og hæft ender

Lav en side mere og hækl sammen med fm:
1 fm i hver maske, 3 fm i hjørnerne
HUSK at skifte farve på kanten, når man kommer til taget.

Til at sætte huset fast i nøgleringen,
har jeg lavet 12 lm.


11 kommentarer:

  1. så søde og hyggelige... Du spytter bare den ene kreative ting ud af ærmet efter den anden :0)

    SvarSlet
  2. De er søde. Og så endda med kopper :-)
    <3 Signe

    SvarSlet
  3. De er rigtig fine, det kunne da godt være st jeg skulle tage mig sammen og få lavet en ordentlig nøglering nu :)

    SvarSlet
  4. Ej hvor er de søde Heidi. Den næste model må vel være bilen:-))

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne. Tror de skal afprøves da vi har et vennepar der snart overtager deres nye hus :o)

    SvarSlet
  6. De er vel nok fine! Du er bare så sej til at hækle!! :-)

    SvarSlet
  7. Hej Heidi. Faldt lige tilfældigt ind på din blog - og bliver simpelthen nødt til at sige, at den er bare rigtig fin :-). Superfedt med en masse opskrifter, der er lige til at gå til og gode fotos af hele herligheden.. Melder mig som fast læser her :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...