mandag den 20. maj 2013

Gratis supplement til grønsagskasse og frugtkurv


Hvis man har købt ét af mine hæklekits med grønsager eller frugter,
er der sandsynligvis en del garn tilbage, 
som kan bruges til at lave chilien eller blommen hér

Jeg har sat opskrifterne på disse to op på en pæn side og lavet dem som en pdf,
så de er lige til at printe ud og sætte ind sammen med de andre opskrifter på hækle-kitsene-
(man må også gerne printe dem ud selvom man ikke har købt hækle-kitsene:-))
men der arbejdes lige på at lave et gratis punkt i min butik,
så indtil da kommer opskriftene hér.
Iøvrigt arbejder jeg på, at ale mine gratis opskrifter skal sættes pænt op,
så de kan printes uden kommentarer mm.

Blomme
Hækles i omgange, start nedefra og op
1. omg: 5 fm i MR (5)
2. omg: 2 fm i hver maske (10)
3. omg: 1 fm i hver maske (10)
4. omg: *2 fm i 1 maske, 1 fm* (15)
5. omg: *2 fm i hver maske, 2 fm* (20)
6. omg: 1 fm i hver maske (20)
7. omg: *2 fm i 1 maske, 3 fm* (25)
8.-13. omg: 1 fm i hver maske (25)
14. omg: *1 fm indtg, 3 fm* (20)
15. omg: 1 fm i hver maske (20)
16. omg: *1 fm indtg, 2 fm* (15)
17. omg: *1 fm indtg, 1 fm* (10)
18. omg: 1 fm i hver maske (10)
Bryd garnet, fyld med fi berfyld og luk hullet
gennem alle 10 masker.
Stik nu garnet gennem blommen til bundens
midte. Derefter skal garnet løbe udenpå blom-
men, når garnet fæstnes på toppen af blom-
men. Træk godt til inden der hæftes, så garnet
trækker blommen lidt sammen og laver en rille
på den ene side.
Stilk:
Lav 6 lm, start i 2. lm fra nålen og lav 5 km til-
bage.
Bryd garnet og sy stilken på toppen af blom-
men.

Chili
Hækles rundt i omgange, start nedefra
1. omg: 4 fm i MR (4)
 2. omg: *2 fm i 1 maske, 1 fm* (6)
 3. omg: 1 fm i hver maske (6)
4. omg: *2 fm i 1 maske, 2 fm* (8)
5.-7. omg: 1 fm i hver maske (8)
8. omg: *2 fm i 1 maske, 3 fm* (10)
9.-16. omg: 1 fm i hver maske (10)
 17. omg: *2 fm i 1 maske, 5 fm* (12)
18.-23. omg: 1 fm i hver maske (12)
 Bryd garnet, fyld chilien med fiberfyld og luk hullet til gennem alle 12 masker.

Top på chili Start med stilken nedefra
7 lm, start i 2 lm fra nålen og lav 6 km tilbage. Lav 1 lm og lav derefter 6 hstgm i den allerførste lm, der blev lavet til stilken. Nu skal omgangen med de hstgm fæftes, dette gøres ved at lave en km i toppen på første hstgm på omgangen. Bryd garnet. Hæft garnet fra starten af arbejdet og brug den anden garnende til at sy stilken på toppen af chilien.




10 kommentarer:

  1. Det var da en sød gestus - jeg er i fuld gang med frugter og grøntsager :) - tusind tak og mange glade hils fra Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme- og hvis du mangler opskrifter på nogle grnsager eller frugter, så har jeg lavet opskrifter, hvor du får garnet med.

      Slet
    2. - det er dine, jeg er i gang med :):):)

      Slet
    3. Hi hi- hvor sjovt. Hvis du kunne tænke dig opskrifterne hér så du kan printe dem ud, så de passer til dem, du allerede har, så kan du sende mig en mail, så sender jeg gerne pdf´erne på mail til dig:-)

      Slet
  2. Hvor har du bare mange gode idéer! Det er rigtig fint.
    k.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Endnu mere dejligt md fra din hånd. Det er da helt vildt hvad man får ud af de kits du laver. Jeg har kun mødt folk der synes dine frugtbarest og grøntsagskurv er vild billige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, Josefine. Er glad for prisen er blevet taget så godt imod på kitsene- så kan man altid købe dem begge 2:-)

      Slet
    2. Ingen tvivl, jeg skal eje dem begge, bare fordi jeg skal eje opskrifterne;-) og fordi jeg elsker at hækle;-)

      Slet
  4. Går og overvejer hvem pokker jeg kan glæde med en frugtkurv fyldt med hæklerier...
    Der må for pokker være en undskyldning for at få afprøvet dine super lækre kits :o)

    Ha en herlig weekend.
    Knus til dig.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...