fredag den 8. februar 2013

Camoufleret slik til fastelavnsriset


Har kastet mig over fremstilling af fastelavnsris; 
ét styk til den lille på 3 og ét styk til den store på 15.
Her er det foldede sole pyntet med chokolade mønter, som jeg har været igang med.


For at lave solene, har jeg brugt gavepapir i forskellige farver, som er limet sammen,
så papiret er forskellige farver på hver sin side.
Derefter klipper jeg strimler af papiret ca 4 cm brede og 25 cm lange.
Man kan evt klippe yderkanten med en mønstersaks


Strimlerne foldes i harmonika-folder.
Til at samle solen med, bruger jeg tyndt dobbelt-klæbende tape, 
sådan noget man bruger til at lave kuverter af- fåes i fx Panduro Hobby.


Til pynten ovenpå solen, har jeg brugt en chokolademønt, limet på et stykke gavepapir
og derefter klippet papiret ud med mønstersaks, helt tæt ved mønten.
Pres solen "flad" og lim pynten på midten med hvid lim.
Lad solen ligge og tørre under noget tungt, inden der sættes snor i.


7 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine. Det er da næsten synd at spise dem! : )

    SvarSlet
  2. Ja det er næsten synd at spise dem, så flotte de er :)

    SvarSlet
  3. God ide - ærgeligt at jeg er færdig med Lauras ris :-)

    SvarSlet
  4. For søren hvor fint!
    Gid jeg gad, men det er som om jeg er limet fast til sofaen her til aften ; ) ....

    SvarSlet
  5. What a cute idea! Thank you for sharing! :)

    SvarSlet
  6. Sikke en god idé! Elsker simpelthen når der kælet for detaljerne på nogle uventede steder. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...