tirsdag den 18. december 2012

Vores julelandsby


Jeg er gået all-in med hama perlerne;
en hel juleby med grantræer og alt dertil hørende kun lavet af perler.


Sneen er lavet af det gode gamle vat i plader og derefter dækket med et lag kunstig sne.


Så står alle figurerne godt fast dybt nede i sneen.


Nogen har endda bygget en snemand af al sneen,
der nu står og spejder ud over den blanke sø.


Og sørme om ikke julemanden er på besøg med sine rensdyr


Et forelsket par er ude at afprøve isen på søen.
Søen er lavet af et sølvfad.

Alle mønstrene på figurerne er fundet lige her.

22 kommentarer:

  1. Ejjj hvor fin Heidi - Hvor er det fedt fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne helle rikke stå for dem, da jeg så dem- og så har jeg ikke engang lavte alt, hvad jeg i førsteomgang tænkte, der skulle være- men så er der lidt at lave næste år også.

      Slet
  2. Nej hvor herligt, den ide må jeg da lige overveje at hoppe med på - så gør det ligesom heller ikke noget hvis ungerne skulle få ødelagt en enkelt del eller 2, man kan hurtigt lave en ny :)

    Det ser helt vildt sødt ud :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis- så laver mna da bare et nyt hus eller grantræ. Og børnene synes, det er vildt sjovt at lave og er pavestolte, når deres figur får en plads

      Slet
  3. Sikke en sjov ide! : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Min mand er ikke helt enig, men det skal jo ikke stå så lang tid:-)

      Slet
  4. Herlig ide :)
    Julehilsner fra Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. det er det ja. Også mange julehilsner og julekram til dig, Lise

      Slet
  5. Hvor fint.

    Fine rensdyr.....

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne- ja, man kunne jo bare lave rensdyrene for sig selv, og hænge dem op, hvis man synes

      Slet
  6. Hold da op et kæmpe fint arbejde, wauu...

    Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har også taget længere tid, end jeg regnede med. Tro vi har siddet fem eftermiddage, Frederikke og jeg. Men hele processen er så givende for vores måde at være sammen på, at det har været ren hygge

      Slet
  7. Hvor fint og sjovt med et anderledes landskab. Personligt er det også. Synes det er flot og sjovt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt og kitsch- for nogle år siden, ville jeg have forsvoret, at jeg ville lave noget sådant, men Hama perlerne er jo ret in i øjeblikket, så nu skulle det afprøves

      Slet
  8. Ihhh Heidi... hvor er det bare fint. Det er virkelig gennemført...
    God jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- ja, der er så mange detaljer, at man kan bruge lang tid på at sidde og opdage noget nyt. Også god jul til dig, hvis ikke vi ses ude i butikken

      Slet
  9. 2012'er udgave af nisselandsbyen jeg byggede hvert år til jul i 1960/70'erne.
    Så-ååå fin med rørperlerne!
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  10. Jeg husker også min bedstemor altid lavede nisselandsby, som jeg eeeelskede at stå og kigge på og derfor har jeg mange gange tænkt, at NU skulle jeg også se at få lavet sådan én som mine børn kunne kigge på- men det er aldrig rigtig blevet til noget, så da jeg så den her i perler var jeg nødt til at gribe chancen og få den lavet. Så må vi se, hvor mange år, den holder.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...