tirsdag den 25. december 2012

Mit nye blog-design + forbedringer


Her første juledag har jeg endelig fået tid til at lave noget,
som jeg har ønsket mig et par måneder; nemlig starten til mit nye blog-design.
Det er bestemt ikke, fordi jeg ikke kunne lide det "gamle",
men nu hvor jeg har fået produceret hangtags og flaglabels til mine varer,
ville jeg gerne have en genkendelighed.

Jeg tænker stadig, om min baggrund er for vild-
overvejer om jeg skal scalere det ned i størrelsen?

Men ellers arbejder jeg også på, at mine gratis opskrifter skal kunne hentes ned som en pdf-
jeg har nemlig fået købt mig mit domænenavn (hvorfra sådan noget skal gøres)
Og der skal også være et sted, hvorfra mine varer kan lægges ind og købes fra,
hvis ikke lige man har mulighed for at komme til Smuksak.
Desuden er der også nye varer på vej til de hækleglade-
men det er indtil videre en hemmelighed.

Altsammen nogle forbedringer, som jeg også håber I, mine kære læsere, kan få glæde af.

19 kommentarer:

  1. Hej Heidi

    Først: En rigtig glædelig jul til jer. Håber I havde en dejlig aften med masser af hygge og gaver.

    Blog layoutet ser fint ud. Jeg synes det ser fint ud med bomberne og svampene. Måske har det lidt at sige: Jeg elsker røde svampe:-)
    Jeg kan godt lide at bogstaverne i Migogmaya er lidt buttede i det. Det ser rigtig fin ud.

    Jeg læste en artikel i (måske) Århus Stifttidene om Smuksak. Ganske fin artikel.

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, Hanne. Det var første jul, hvor Frederikke forstod sådan rigtigt, hvad det drejede sig om, så det var en rigtig hyggelig og god oplevelese. Og den store var kommet hjem på juleferie fra efterskolen, så hun nød også rigtig aftenen. Skrifttypen på headerén er den jeg har brugt på mine hangtags, og synes også den passer til mig og min stil. Jeg tror også jeg lader baggrunden være, skal bare lige ænne mig til det nye udseende. Er sikker på pigerne fra Smuksak nok skal få gjort en masse for at få folk til at finde vejen til deres butik. Der er ihvertfald mange fine ting, som man ikke kan købe andre steder:-)

      Slet
  2. Jeg synes det er rigtig fint... Men jeg kunne godt finde på at lave enkelte af prikkerne megapink, gule eller noget andet i den retning for at bryde det ellers skønne farvetema lidt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja farverne er noget helt andet end før, men det passer nok rigtig godt til mig. Overvejer lige det med prikkerne, har gået og kigget på det nogle gange for at forestille mig det.

      Slet
  3. Jeg synes altså det er super fint - Og sødt! Lige præcis som jeg fornemmer din blog:-) Skønne farver:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe- jeg kan også mærke, jeg har det rigtig godt med det. Min søster syntes, det var lidt efterårs agtigt, men jeg tænker, at når det bliver sommer, skifter jeg bare svampen ud og sætter lidt nogle friskere farver til det lyserøde. Jeg vil nemlig gerne holde mig til det lyserøde, for det er sådan mine hangtags er blevet- er virkelig glad for, du kan lide det- det har nok taget lidt tid at finde min "identitet" her på bloggen:-)

      Slet
  4. Det ser rigtig godt ud og venter med spænding på hvad der sker fra din side i fremtiden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- og jeg arbejder så hurtigt jeg kan på forbedringerne. Men ihvertfald skulle det gerne give mig og jer nogle redskaber, som gør min blog mere "hel"

      Slet
  5. Jeg er helt vild med det hele, glæder mig virkelig til at se hvad du finder på. Du laver så fine ting. Og glædelig bagjul til di og et fantastisk nytår;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Josefine og i lige måde. Også tak for rosen, jeg smiler her bag skærmen nu. At nogle kan lidet det, man laver, sætter jo skub i at lave noget mere:-)

      Slet
  6. lækkert design - og jeg glæder mig til at se mere til dén hjemmeside! ;o)

    SvarSlet
  7. Hej Heidi

    Rigtig glædelig Jul.

    Du har lavet helt om:)
    Jeg er vild med dit headbanner, valg af skrift, farver, tykkelsen på bogstaverne og prikkerne og svampene, lækkert, lækkert.
    Til gengæld fanges mine øjne hele tiden af prikkerne og svampene i siderne og det forvirrer min læsning lidt. Lidt ligesom nogen gange når man har nogle striber, som står og flimre lidt, hvis du forstår hvad jeg mener. Men måske det er fordi at jeg sidder med snot i hele hovedet og øjnene løber i vand, måske?
    Jeg synes på ingen måde at det virker efterårs-agtigt. Selv om du har brugt en svamp som motiv, så virker sammensætningen med de lyserøde prikker all round.

    Kh. Stine:9



    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår udmærket, hvad du mener- måske er det også dér min egen tvivl var. Jeg tror måske jeg skal prøve det med at scale ned, så baggrunden "bare" bliver en baggrund- det må komme an på en prøve, om det ikke forvirrer øjnene. Tror også, at min søster måske tænker på svampen mht efterårsagtigt, men den har fulgt mig lige fra starten, så den får lov at blive- indtil foråret ihvertfald. For nu vil jeg helst ikke lave for meget om mere, kun det med at skifte et enkelt element engang imellem:-) Er glad for, du kan lide det- du pleje at have en god smag.

      Slet
    2. Tak Heidi

      Og du har også ret med at der ikke skal laves om hele tiden, det bliver både læserne og en selv forvirret af.
      Men smart er det at du alligevel har tænkt i sæson, og kan skifte f.eks svampen ud eller skifte farve på prikkerne.

      god weekend, Stine:))

      Slet
  8. Ih, jeg synes det er fint. Det er dejligt med de lyse farver og meget overskueligt. Lige så tosset jeg er med en masse farver - giver det også bare en dejlig ro med lyde farver og enkelt design. Glæder mig til at se mere til dine andre nye tiltag:-)
    Kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- og jeg er også spændt på at vise, hvad jeg går og arbejder med.

      Slet
  9. Fint nyt design! Skal lige vende mig til at du smiler til mig fra den anden side af bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja- men jeg smiler dog stadig:-) Og tak for rosen.

      Slet
  10. TAK- jeg kan også mærke, jeg bliver ret glad for det her.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...