onsdag den 26. september 2012

Frøken Gul, Frøken Lilla og Frøken Grøn


Jeg har forelsket mig i tegninger fra 60´erne og 70`erne-
ligesom de billeder jeg lavede til Frederikkes legehus.
Og sørme om ikke også de kan bruges til at lave søde kort med.


Kortene skulle jeg bruge til 3 søde blog-piger,
der skulle have en pakke i en sjov leg, Nikoline har sat igang.
Farverne på pigerne er valgt ud fra det kodeord, som indgik i legen.
Frøken Gul er hende her
Frøken Lilla er hende her
Frøken Grøn er hende her


Når man er en glimmer- og perlepige som mig, kildede det i fingrene
for at sætte lidt ekstra pynt på pigerne-
hvis du kigger godt efter, kan du måske se, hvad jeg har pyntet med...


På min Pinterest profil, kan du finde flere billeder som disse.
Eller også søger du bare på Google med teksten VINTAGE ILLUSTRATION


10 kommentarer:

  1. De er rigtig søde! Du finder bare på sådan nogle lækre ting.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih altså Christina, jeg bliver helt varm i kinderne. Dine ting er nu aæltså også fine:-)

      Slet
  2. Kan godt forstå, du har forelsket dig i stregen... Den er super sød!
    Fine-fine kort du har lavet til de heldige blog-piger. :-)
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare sådan nogle dejlige billeder, de er så ukomplicerede at forholde sig til. Også lidt naive; men det er nu skønt engang imellem. Det vækker mit barnlige sind- og jeg har ikke glemt dig mht en lille balletpige:-)

      Slet
  3. Jeg må sige at jeg også blev rigtig glad for kortet. Det er bare så fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Nikoline. Det er nu lidt lækkert at få en pakke hvor der også er tænkt på kortet, synes jeg:-) Det har jeg sådan en tilbøjelighed til at glemme og står der i sidste øjeblik og folder et stykke A4 papir; men denne gang havde jeg heldigvis været lidt før ude:-)

      Slet
  4. Hi Hi- vi er lidt til glimmer og pynt mm begge to tror jeg:-)

    SvarSlet
  5. Tak for gaven og det fine kort. Jeg laver et indlæg i morgen om pakken. Nu er jeg så spændt hvilken farve og tal jeg skal tage udgangspunkt i.
    Mvh Rikke

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...