mandag den 25. juni 2012

Undgå at hæfte for mange tråde


Så er jeg tilbage i samme gear som før.
Havde en masse hængepartier efter ferie, jeg var nødt til at få på plads.
Lige nu er jeg ved at færdiggøre nogle pakker, jeg skal have sendt og jeg vil gerne at hver pakke
skal indeholde én hæklet ting.
Men jeg hader at hæfte ender- gør du ikke også det?
Derfor har jeg fundet på en lille løsning (ved altså ikke om den allerede er "opfundet":-))


Mit lille trick består i at lægge trådenden/enderne ind under de nye masker, mens man hækler.
Jeg tager dem med ind under cirka 10 masker.
Når jeg er færdig kan jeg bare klippe alle trådenderne af istedet for
at skulle lægge dem under masken med en nål.
Det sparer virkelig masser af tid, hvis der er mange farveskift fx.

10 kommentarer:

  1. Jeg hæfter på samme måde:-)Og jeg hækler altid 8 masker:-)
    Metoden kan dog ikke bruges når man hækler kædemasker

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, jeg tænkte nok, at det ikke var nogen ny opfindelse:-) Er altid så bange for at mine ting skal gå op igen, så derfor tager jeg 10 masker, men ja, 8 burde nok kunne gøre det.

      Slet
  2. Jeg gøre det også sådan, for jo det værste ved hækling er at hæfte ender:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt, når man er fri for at skulle hæfte:-)

      Slet
  3. Tja, jeg ved desværre ikke meget om at hækle, men det skal vist være mit næste projekt. Din blog er super inspirerede. Jeg har nu meldt mig som fast læser. Glæder mig til at følge bloggen.

    Kh

    Ulla Reiche.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er dejligt at have fået dig som fast læser- tro mig, jeg glædes hver gang en ny læser har meldt sig. Håber ikke du bliver skuffet:-)

      Slet
  4. Somme tider anvender jeg samme metode som dig, med at lade enden fra forrige farve "løbe" ind imellem maskerne på næste række/farve. Men... ellers har jeg ikke noget imod at hæfte ender. Ved godt jeg er ret atypisk på dét område. ;-)
    *KNUS* og go'nat herfra... //Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, ja, tror ikke der er mange, der synes det er hyggeligt at hæfte. Jeg vil jo så gerne videre og se mine ting færdige, så for mig, kan det (næsten)ikke gå hurtigt nok. Knus

      Slet
  5. Нey just wаnteԁ to give you а quicκ
    headѕ up and let yοu know a fеw of thе іmages aгen't loading correctly. I'm nоt ѕurе why but І
    thіnk іts а linking iѕsue.
    I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

    My website ... Hypothyroidism Treatment

    SvarSlet
  6. My spouse and I stumbled oνer here comіng frоm a different
    web address аnd thought I should check things out.

    І like what Ӏ see so now і am followіng you.
    Look forwarԁ to exploring your web page for a second time.


    Vіѕіt my homepage ... how to get bigger boobs naturally

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...