torsdag den 31. maj 2012

Søde hårbøjler til sommerpiger


De to hæklede lyserøde jordbær er blevet brugt som pynt på et hårbøjle.
Og hårbøjlenhar jeg betrukket med stof


Her kommer en lille DIY på at betrække en hårbøjle.


Først har jeg klippet et bånd på skrå i ønsket sto.
Når jeg syer båndet sammen, starter jeg med at sy næsten helt ude ved kanten (den rå kant)
for derefter at lave en bue indad til stikningen er den bredde fra den foldede kant, ´
som den skal være.
Detter er for at lave en tragt, så båndet er nemmere at vende.
 

Sømrummet skal klippes ned, det skal være ca 0,5cm


Man kan få en roleau-vender til at vende sådan et bånd med,
men det har jeg aldrigt brugt.
Istedet syer jeg en kraftig tråd fast i tragt-enden
og trækker nålen gennem båndet (med den runde ende først)


 Jeg trækker forsigtigt i snoren.
Når det første stykke kommer gennem roleau´en,
kan man trække i stoffet istedet fro snoren.


 I den smalle ende vendes et lille stykke ind i roleau´en-
brug evt en spids ting til at hjælpe med


 Hullet lukkes sammen med usynlige sting


Båndet trækkes på hårbøjlen-
husk at vende sammensyningen så den sidder på indersiden af hårbøjlen.
Modsatte ende klippes til og foldes indad som ved den første ende.
Bare luk ned til samme længde som hårbøjlens ende, for når lukningen skal syes til,
trækker man bare stoffet nedad, dette kan lade sig gøre fordi stoffet er klippet på skrå


 Jordbærrene har jeg limet på med tekstil-lim.
Man kan sætte hårbøjlen til at tørre ved at sætte den i spænd henover noget, der passer i størrelsen

















12 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn!
    Du laver nogle super fine ting :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak- og i lige måde. Knus Heidi

      Slet
  2. Svar
    1. Tak, jeg tænkte også at jeg kunne lave næsten hvad som helst med de her jordbær og så ville det blive sødt, fordi jordbærrene er så fine:-)

      Slet
  3. Skøn hårbøjle på skøn pige

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Hi- tak. Hun var ikke helt så villig til at stille op som model, men jeg tænkte at så kom billederne på som de var:-)

      Slet
  4. Super sød sommerbøjle og en dejlig lille pige du har :-)

    SvarSlet
  5. Skøn tøs, og lækre bær.
    Sikke en fin DIY, og godt trick det med starten af det syede bånd.

    Kh. Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, -og bærrene er jo også lidt din fortjeneste:-) Det med båndet, bruger jeg altid, når jeg syer smalle bånd og roleauer, der skal vendes.

      Slet
  6. Tak for din kommentar og sjovt vi bor i samme by, jeg har kigget lidt på dig, men synes ikke lige jeg har set dig før, tror måske også, at jeg er lidt ældre end dig. Jeg er vildt misundelig på, at du har været på dukkekursus hos Wenche, jeg overvejede, men kunne ikke få det til at passe, men har selvfølgelig købt bogen. I morgen drager jeg på en lille smuttur til KBH (sommertur med mandens arbejde) og ved at Wenche har en bod på et loppemarked som jeg håber at nå forbi. Dejligt at vide, at der også er bloggere i Herning
    Knus CHarlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme- tro mig, der findes en del bloggere her i Herning. Jeg er også rigtig glad for at have været på dukkekursus, jeg havde svært ved at komme igang, selvom jeg SÅ gerne ville lave sådan en fin dukke. Dem kommer jeg til at lave nogle stykker af. Håber du får købt nogle fine ting- så viser du dem nok frem på bloggen. Har jo meldt mig som fast læser så kigger forbi en anden dag.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...