tirsdag den 1. maj 2012

Ret seje gavemærker


Hvorfor er det. jeg altid lige mangler et gavemærke, når jeg skal pakke en gave ind?
Det har jeg prøvet at rode bod på idag ved at lave en ordentlig stak til skuffen.
Og de er ret så nemme at lave.


Først tager man et stykke karton og klipper i den højde, man ønsker mærkerne-
jeg har klippet dem 8cm høje.
Vælg hvilken maskingtape, der skal bruges og placer en strimmel hele vejen hen.


Mærkerne klippes i ønsket bredde,  jeg har klippet dem 4cm brede


Hjørnerne skal klippes skrå- det kan evt gøres ved at tage et "købe-manillamærke" som skabelon.
Klip hul i modsatte ende af maskintape striben


For at afslutte mærket så det får et exclusivt touch,
sættes en snørering i hullet


Snøreringen er lige med til at give det sidste præg, og udtrykket bliver meget forskelligt
alt efter farven.
Jeg havde også lavet et gavemærke med en rød snørering;
men den knækkede desværre- den var ellers ret sej.


Til mærkerne med genbrugs-looket har jeg brugt
bagsiden af en ternet blok-
det er mine favoritter, og jeg kunne lave dem med alverdens farver af maskintape


Til de runde mærker, som var på det allerførste billede i toppen,
har jeg brugt min elskede udstanser (fra Panduro)
Ellers er princippet det samme


Tænk over, hvilken snor mærkerne sættes fast med: neonsnor, jutetråd, lædersnøre, gavebånd, blondebånd.
Man kan give det sit helt eget twist på baggrund af snoren,
så selvom mærkerne er nogenlunde ens, varieres de nemt i udtrykket med snoren.

Så- nu er skuffen fyldt op med gavemærker-
så mangler jeg bare nogle gaver.

2 kommentarer:

  1. Tak for inspiration, sådan nogle skal jeg da også lave...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...