onsdag den 14. marts 2012

De fineste påskeornamenter


I min lokale Rema faldt jeg forleden dag over nogle påske-glansbilleder
fra sidste år, som var sat ned til 5 kroner arket,
-dér måtte jeg slå til.


Nu er nogen af dem omsat til disse farverige påske ornamenter


Til at lave ornamenterne har jeg brugt:
konfektkapsler fra Netto til jul
pailletter fra KBH
glansbilleder fra Rema
glanspapir fra Tiger
plus rester i perler, hvid lim, sytråd, dobbeltklæbende puder, hultang og mønstersaks


Allerførst sætter jeg en paillet og et par perler på en dobbelt sytråd.
Konfektkapslerne foldes ud og inden kapslerne lægges sammen med hvid lim, placerer man snoren mellem kapslerne.
Klip to cirkler ud i glanspapir med en mønstersaks og lav huller rundt i kanten, lim cirklerne på kapslerne.
Til sidst sættes glansbilledet fast med en dobbeltklæbende pude.
Bind en knude på snoren foroven.








6 kommentarer:

  1. Så fine disse var! No blei eg inspirert til å lage påskepynt:)ha en forstatt fin kveld! sigrid:)

    SvarSlet
  2. De er SÅ fine, tak for dejlig inspiration

    SvarSlet
  3. Dem kan jeg li'! Jeg er ellers ikke meget for påskepynt, men dem ville jeg godt have hængende.

    SvarSlet
  4. De er så fine - Heidi, du har gjort det igen:-) Der er påskeharer på vej til dig idag.-)

    SvarSlet
  5. Skønne påskeornamenter som du der har fået fremtryllet :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...