torsdag den 2. februar 2012

Fødselsdags flag

Er lige kommet hjem fra første dag i modeugen i KBH.
Var også rundt og snuse i gaderne og bl.a forbi en meget fin vintage butik.
Jeg lægger nogle billeder ind, forhåbentlig i weekenden- men jeg må indrømme, at tiden løber lidt fra mig de her dage.
Dog har der idag i toget været tid til at hækle lidt (har nemlig lavet en byttehandel med en vis fru B:-))
Imorgen har jeg jo fødselsdag derfor skal I have dette hæklede flag.

HUSK GIVE AWAY TRÆKKES IMORGEN 3/2


Flagstang med flag har jeg egentlig købt i Kvickly, men så bare skiftet selve flaget ud.

Jeg har med garn, løbelængde ca 170 m/50 gr og hæklenål 2,5, lavet 31 lm. Hæklet fm i hver m, hver rækkes vendes med 1 lm. Der er hæklet 22 rækker opad.

Derefter har jeg klippet et bånd i stof på 3cm bredt, jeg har klipet på skrå, men kun fordi jeg bedst kunne lide mønsteret på stoffet, hvis jeg klippede stoffet på skrå. Ellers klippes bare lige.
Båndet foldes først lidt under en centimeter om på vrangen


Derefter foldes den anden rå kant ind mod midten.
Det er vigtigt, at den rå kant ligger nogle millimeter indenfor kanten.


Vlisofix stryges på bagsiden af båndet (altså den side hvor de to kanter er bukket om til)
Så kan båndet stryges på det hæklede flag.


Buk båndet rundt til den anden side af flaget og klip båndet af ca en centimeter længere end flaget.
Båndet til anden led sryges ligeledes på samme måde.
Hæft enderne (den centimeter der var længere end flaget) i hånden.


Flaget har jeg syet på flagstangens snor med stikninger i hånden.


Så er flaget færdigt.

FØR

EFTER

Meget mere charmernde, ikke:-)

Og så vil jeg lige vise et lille sneak peak af en blå dame, der snart kommer på bloggen.


(Undskyld billed-kvaliteten- har ogsåønsket mig et nyt kamera i fødselsdagsgave- håber jeg får det)

Knus Heidi





6 kommentarer:

  1. Genial ide - og jo, meget mere charmerende :o)

    Håber du får en fantastisk dag, og får lige det du ønsker dig.

    SvarSlet
  2. Uhh glæder mig til at se mere af "det blå" Stort tillykke med fødselsdagen i dag, håber du får en dejlig skøn dag, dit hæklede flag er i hvert fald rigtig fint

    SvarSlet
  3. Det må jeg nok sige, efterbilledet er helt klart bedre end førbilledet :)

    SvarSlet
  4. Hej Heidi

    Tillykke med fødseldagen, det var da hyggeligt vi fylder samme dag.
    Vi har jo været rigtig søde med det smukke vejr idag.

    Ønsker dig en dejlig dag.

    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  5. Glemte lige i farten, at skrive det var et flot flag du har fået hæklet dig.

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Tillykke med fødselsdagen ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...