fredag den 17. februar 2012

Et råt smykke



Idéen til denne halskæde har jeg fået fra en tegnestil, der er meget brugt i øjeblikket.


Tegnestilen ledte mig simpelthen hen på stempeltryk på læder.

Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige former for tryk,
og det, det har fungeret bedst, er en tuds med permanent farve (fåes i Panduro)


Man vælger et silicone stempel, som man gerne vil bruge, sætter det på
en gennemsigtig acrylblok og farver stemplet med permanent tuds.
Derefter trykker man med et let tryk motivet over på læderet.
Lad farven tørre.


To huller klippes med en hultang.
Klip to neonsnore lidt længere end den ønskede færdig længde og sæt dem gennem
hullerne som på billedet.
Bind en knude på hver side af lædermotivet, træk perler på og bind
endnu en knude.


Til sidst sættes med smykketang en lås for enden af snoren

Jeg synes kæden passer både til en t-shirt eller måske en fin corsage.



4 kommentarer:

  1. Sjov idé med stempeltryk på læder! Flot sommerfugl og rigtig fint smykke! God weekend! *SMIL*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det er da lidt nyt, ikke:-) Knus

      Slet
  2. Svar
    1. Ih tak, min store datter er også blevet glad for det; hun synes det er mega sejt. Knus

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...