onsdag den 25. januar 2012

Snurretop af perler



Mine kollegaer kender mig alt for godt:-)
Idag kom én af dem med denne snurretop, som hendes søn har lavet i børnehaven igår.
Hun tænkte, det lige var noget for mig på min blog- og JA, det er det.

Min kollegas søn have lavet denne snorretop i børnehaven.

Princippet er jo vildt enkelt.
Der skal bruges meget få materialer: perlepladeperler, rund perleplade og tandstikker/cocktailpinde.



Der sættes en perle i midten af pladen og 3 rækker rundt om.
Derefter varmes perlerne sammen på gammeldags manér med strygejern.


Til sidst sættes en tandstikker/cocktailpind i midten; den skal lige presses lidt igennem, da perlens hul er smeltet til, men det gør også at pinden sidder godt fast.
Afprøv snurretoppen.
Hvis snurretoppen ikke drejer så godt, skal perlerne måske skubbes lidt længere opad eller nedad.
Og dette er en snurretop, der kan dreje rigtig hurtigt rundt.

Det er et projekt, der tager minimum af tid, man kan lege med kreativiteten ved at udvike mønstre, udvikle fin-motorikken, og så går der konkurrence i bagefter at få snurretoppen til at snurre længst tid.

Vi nåede at lave alle disse her i eftermiddag på under en time.



4 kommentarer:

  1. Sikke da en rigtig sjov ide :) Som selv de mindste børn kan være med til!

    Pia

    SvarSlet
  2. Har min datter på 3 også lavet i børnehaven ;-)

    SvarSlet
  3. Hej,

    Det er så fed en ide, har både prøvet det med min datter og min mand har taget ideen med til sit arbejde i en børnehave.
    Har rost dig på min blog.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...