torsdag den 19. januar 2012

Prinsesseværdige gavemærker

Hermed første RUNDE (læs omgang) i min runde uge.

Disse gavemærker som bestemt vil falde i pigernes smag.
Hvem ville ikke blive glad for at få en gave, med sådan et skønt gavemærke!
Og hvor kommer det runde så ind?
Læg mærke til baggrunden- den er pyntet med runde stykker papir i skønne mønstre.
Og inden jeg viser, hvordan jeg har lavet dem, vil jeg skynde mig at sige at der er mærker på vej til drengene også:-)

Allerførst klippes cirkler i forskellige mønstrede papirer; jeg har sådan en smart udstandser, så jeg kan lave dem helt ens og runde hver gang.
Jeg har også klippet nogle i silkepapir, og hvis man vil klippe dem med en udstandser lægger man bare et almindelig stykke papir bag, så silkepapiret ikke går i stykker.


Så vælges et sykke karton i en lækker farve- jeg har valgt en meget pink nuance.
Klip kartonet ca.12x16cm.
Lim cirkler på i et mønster inde på midten.


Bagefter kan man lime nogle cirkler af silkepapir på, for at give en lidt sjov transparent effekt.


Klip de stykker af cirlerne, som går ud over kanten.
Så deles stykket i fire dele.


Voila, nu har cirklerne på "magisk" vis dannet et spændende mønster.

Derefter pyntes kortene med et lille sødt motiv; man kan finde motiverne i gamle bøger, blade eller på nettet.
Lim kortene på et stykke mønstret papir, så det danner en ramme på ca en centimeter hele vejen rundt.


Rammen klippes til med en mønstersaks.
Til sidst pyntes motiverne med nogle rigtig tøsede pynteting, fx rhinsten, perler, pailletter, sløjfer mm- kun fantasien sætter grænser.





8 kommentarer:

  1. Hvor er de søde! Er især vild med Bambierne..

    SvarSlet
  2. Næh hvor er de fine, sikke kreativ du er

    SvarSlet
  3. Tak for dit runde tip - De er virkelig søde!

    SvarSlet
  4. Hej igen

    Sikken en dejlig blog du har Heidi, fyldt med inspiration og gode ideer.
    Kigger forbi en anden gang.
    god weekend Stine:)

    SvarSlet
  5. Så fine! fantastisk inspiration

    SvarSlet
  6. Jeg fandt lige din blogg gennem Oline Art, sikken dejlig blog du har og sikket fint kort! Det vil jeg gerne pröve at lave :)

    SvarSlet
  7. Ej hvor er det bare nogle søde små kort, det må prøves.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...