søndag den 22. januar 2012

Lidt for drengene

Drengene skal ikke snydes, så her kommer gavemærker til dem.
Der er nogle i stil med pigernes og nogle meget, meget enkle og hurtige.
Gavemærkerne til drengene kan ikke så godt pyntes med perler og glimmer, så her har jeg leget lidt med formen istedet.


For at lave gavkortet som billedet ovenover, startes på samme måde som pigernes med cirkler- men her skal de limes i en stor cirkel.
Cirklen, jeg har brugt, er ca 17cm i diameter.


Cirklen klippes til, og deles i fire.


Så pynes der med et drenget motiv (man kan jo altid tænke på, hvad barnet kan lide)
Er det et stort motiv, er det sjovt at sætte motovet lidt ud over kanten og på den måde beskære motivet på en skæv måde.
Sæt en tekst i en taleboble (jeg har bare gjort det i frihånd med en tyk tuds til taleboblen og en tynd tuds til teksten)
Så limes på et stykke karton/papir for at lave en kant rundt om kortet, kanten klippes til med ca 5mm.


Til de meget, meget nemme gavemærker, skal der bare bruges en tegneserie (fx Anders And blad) og noget sort karton


Der klippes en strimmel ud fra tegneserien, og limes på det sorte karton.
Kartonet klippes til, så det danner en ramme på ca 5mm rundt om billedet.





3 kommentarer:

  1. Genialt :o)
    Synes altid det er svært med de drenge, men her er da noget der hitter.
    Tak for du deler ud af fantasien...

    SvarSlet
  2. Hejsa:-)

    Jeg har "tyvstjålet" nogle af dine billeder og lavet en collage og et lille indlæg om din blog ovre på min blog idag. Håber det er okay - Ellers må du sige til:-)

    God weekend

    Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...